Blog.
Najnowsze WYDARZENIA!

Dlaczego warto mieć dobrą stronę www?

Dodane przez: Michał | dnia 22.08.2018 | Tagi: witryna

Po co firmie strona www?

Większość użytkowników internetu jest nastawiona na znalezienie w sieci potrzebnych im informacji. Wpisują w wyszukiwarce frazy „co oznacza…?”, „gdzie znaleźć…?”; lub „kim jest…?”. Albo sprawdzają adres znajomego, rodziny czy firmy. Chcą też poznać opinie innych użytkowników internetu na temat produktu, usługi, osoby, firmy, przyszłego pracodawcy, szpitala, lekarza, hotelu itd. I tu pojawiasz się Ty drogi przedsiębiorco.

Załóżmy, że dopiero co zarejestrowałeś swoją firmę. Masz trochę sprzętu, duże doświadczenie w branży i zero pracowników. Wszystko chcesz zrobić sam. Bo przecież znasz się na robocie. A skoro tak, to pewnie poradzisz sobie też z reklamą firmy. Błąd! Po pierwsze – jeśli dotychczas nie pracowałeś w agencji reklamowej, nie byłeś specem od marketingu lub reklamy to niezbyt wiesz co robić. Po drugie – jeśli sądzisz, że poczytasz trochę w internecie i tak podszkolony dasz sobie świetnie ze wszystkim radę, to też się mylisz.

Nie poradzisz sobie ze wszystkim, bo po prostu nie będziesz mieć na to czasu.

Przekonasz się o tym już na początku prowadzenia działalności gospodarczej. Chcesz zamówić wizytówki, ale nie masz logo firmy. Albo planujesz uruchomić stronę internetową i kupiłeś domenę za złotówkę. Cieszysz się, że tak zaoszczędziłeś. Radość jest jednak krótka, bo domena to nie jest jeszcze gotowa strona internetowa. Ktoś musi ją zaprojektować. A to już nie jest robota na jedno popołudnie.

Co umieścić na stronie www?

Strona internetowa jest niezwykle ważna dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku lokalnym, krajowym czy międzynarodowym.

Na stronie internetowej publikowane są:

  • informacje o firmie,
  • aktualności,
  • cała oferta przedsiębiorstwa,
  • galeria zdjęć produktów i realizacji,
  • cennik,
  • formularz kontaktowy.

Strona www często aktualizowana

Warto pamiętać o bieżących aktualizacjach informacji, zamieszczonych na firmowej stronie internetowej. Jeśli wprowadziłeś do oferty nowe produkty, poinformuj o tym klienta. Gdy zajmujesz się pomocą drogową i kupiłeś nowy pojazd, to zamieść informacje na ten temat na swojej stronie.

Gdy tworzyłeś stronę jako początkujący przedsiębiorca, to po kilku latach działalności powinieneś uaktualnić zakładkę „o nas / o mnie”. Wówczas kolejni klienci już nie przeczytają, że dopiero co otworzyłeś firmę, ale że działasz od lat, masz grono stałych klientów, posiadasz referencje i cieszysz się dobrą opinią.

Referencje i opinie z firmowego profilu na przykład na Facebooku możesz również zamieścić na stronie www. Nie powinieneś też zapomnieć o udzieleniu się w mediach społecznościowych, ale także o umieszczeniu na stronie wtyczek. Jest to znaczek z logiem takich serwisów jak Facebook, YouTube, Google+, Twitter. Po naciśnięciu na taką wtyczkę, internauta zostanie automatycznie przekierowany na Twój firmowy fanpage.

komputer, tablet, smartfon, kawa, notatnik na biurku

Strona www jako wizytówka firmy

Pamiętaj, że dobra strona www pomaga w kreowaniu wizerunku firmy czy marki. Warto zainwestować w porządną witrynę, ponieważ mogą ją odwiedzić wszyscy internauci. A to oznacza, że na ofertę firmy może natrafić wiele potencjalnych klientów. Takich osób może być znacznie więcej, niż wówczas, gdy tylko rozdajesz ulotki i wizytówki oraz rozwiesisz baner.

Funkcjonalna strona internetowa to nie tylko właściwe treści, które są najważniejsze, ale też właściwa szata graficzna. Zbyt duża ilość kontrastowych kolorów, w każdym miejscu pogrubiona czcionka – to najczęstsze błędy. Przemyślane kolory, jednolita czcionka i pogrubione najważniejsze informacje rzucają się w oczy i są po prostu ciekawsze. Profesjonalnie wykonane obrazy również pomogą w wyobrażeniu sobie gdzie znajduje się siedziba firmy, jak wygląda warsztat czy w jakim miejscu odbywają się zabiegi. Nie należy nagromadzić kilkadziesiąt zdjęć każdego pojazdu czy centrali firmy w różnych perspektywach. Najlepiej ograniczyć się do minimum.

Najważniejszym celem strony www jest przejęcie kontroli nad czytającym. To Ty opowiadasz o swojej firmie i musisz podejść do tego w odpowiedni sposób. Metoda ta pokazuje Twoje podejście do własnej działalności. Na chwilę przestać myśleć o sobie, jako o przedsiębiorcy. Poczuj się jak klient. Pomyśl o tym, czego on szuka, co może go zainteresować i jakie informacje chciałby uzyskać. Jest to najlepszy sposób na stworzenie dobrej strony internetowej.

Strona www czy sklep internetowy?

e-commerce na monitorze

Gdy firma posiada w swojej ofercie produkty, to najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie prowadzenie sklepu internetowego. Posłuży on nie tylko do prezentacji poszczególnych towarów, ale też daje możliwość sprzedaży detalicznej i hurtowej i to w całkiem krótkim czasie. Jeśli masz możliwość sprzedawać swoje artykuły w sieci, to nie wahaj się ani chwili. Ludzie w odległych zakątkach kraju, poza granicami Polski, jak i lokalni klienci będą nabywać produkty online. Ponieważ jest to najwygodniejszy sposób na zakupy. Potencjalni klienci mogą poznać dokładne parametry produktu, porównać ceny i opinie, a następnie poprzez kilka kliknięć nabyć towar.

Strona www dla firmy usługowej

Jeśli nic nie sprzedajesz, a zajmujesz się działalności usługową, to również przyda Ci się strona internetowe. Oprócz podstawowych informacji, o których wspominaliśmy wyżej, możesz umieścić w witrynie na przykład terminarz lub formularz kontaktowy.

Bardzo ważnym elementem strony internetowej jest jej część wizualna. To nie jest tylko kolorystyka witryny, ale też dobrze zaprojektowane logo. Bardzo ważne są też zdjęcia oferowanych przez Ciebie produktów lub z realizacji, świadczonych przez Ciebie usług. Jeśli nie umiesz lub po prostu nie lubisz fotografować, zleć to zadanie profesjonaliście. Owszem, zapłacisz za taką usługę, ale zwróci Ci się ona z nawiązką. Ponieważ klienci często po prostu kupują oczami. Gdy na stronie internetowej widzą dobrej jakości zdjęcia produktów lub usług, szybciej zdecydują się złożyć zamówienie, aniżeli w sytuacji, gdy fotografie są niewyraźnie, źle wykadrowane i wykonane przy niekorzystnym oświetleniu.

Dobra strona www to większa wiarygodność

Własna strona w sieci to najtańsza reklama firmy. Każdy, kto na nią trafi, będzie mógł dowiedzieć się o przedsiębiorstwie oraz o jego właścicielu prawie wszystkiego.

Reklamując firmę poprzez ogłoszenia w lokalnych serwisach, podając odnośnik do własnej strony, nie tylko zwiększasz popularność witryny, ale też stajesz się bardziej wiarygodny. Zastanów się z usług, której firmy na przykład budowlanej sam byś skorzystał, gdybyś szukał fachowca, który z najwyższą dokładnością wyremontuje Twoje mieszkanie. Czy wybrałbyś pana A, który dał ogłoszenie w serwisie ogłoszeniowym, ale nie ma żadnej strony www, wizytówki, firmowego konta na Facebooku i referencji? A może zdecydowałbyś się na ofertę pana B, który ma stronę www oraz prowadzi firmowe konta w mediach społecznościowych, gdzie klienci chwalą, jaki to z niego specjalista?

Chyba już rozumiesz, że naprawdę warto zainwestować w przemyślaną, komunikatywną stronę internetową. Posiadając stronę www, stajesz się bardziej konkurencyjny. Dobra strona internetowa to dobry przedstawiciel handlowy, wizytówka firmy, która jest dostępna dla każdego, w każdym miejscu na świecie.

Chcesz stronę www? Poproś o pomoc fachowca

Jesteś więc przedsiębiorcą, ale wiedzą o tym tylko Twoi najbliżsi. Chcesz pracować i zarabiać, ale nie możesz, bo masz bardzo mało klientów. Jednocześnie cały czas próbujesz sobie poradzić z promocją firmy w internecie. Możesz dalej sam borykać się z tym problemem, albo poprosić o pomoc fachowców, takich jak Agencję Reklamową Haiku Studio. Dlaczego opłaca Ci się skorzystać z naszej oferty? Ponieważ mamy różne pakiety dla firm. Możesz wybrać podstawowy, w ramach którego przygotujemy stronę www.

Wykonujemy też usługi kompleksowe. Wówczas nie tylko tworzymy unikalny projekt strony www, ale też m.in. zajmujemy się analizą fraz kluczowych, przygotowujemy logo, opracowujemy wizytówki i ulotki, tworzymy profil na Facebooku i wpis w Mapach Google oraz zapewniamy darmowy kupon na usługi AdWords.

Zapraszamy do kontaktu!

Tagi: witryna
Powrót na początek