Blog.
Najnowsze WYDARZENIA!

Pozycje TOP 10 na kluczowe słowa dla lokalnej firmy cateringowej – case study

Dodane przez: Michał | dnia 22.02.2023 | Tagi: klient, teksty, witryna

Nasze zadanie – stworzenie skutecznej strony internetowej

W połowie 2021 roku zgłosiła się do nas pani Karolina, która zamówiła stronę internetową dla swojej firmy cateringowej. Nowy biznes, nowa strona, branża gastronomiczna i brak później działań stricte pozycjonujących – to nie wyglądało na perfekcyjny przepis na osiągnięcie pozycji TOP 10 w Google.

Jednak podjęliśmy się zadania, a efekty są naprawdę doskonałe. Podstawowym celem było stworzenie strony internetowej, która będzie elegancką wizytówką firmy w sieci, a jednocześnie formą kontaktu z klientami.

Oczywiście ważnym czynnikiem okazało się też zaistnienie w świadomości osób z Bydgoszczy, szukających smacznych posiłków z dowozem.

Podstawowe działania, które dały sukces

Proces tworzenia strony internetowej kojarzy się nieco ze sztuką kulinarną. Podstawa to dobry przepis zarówno na pyszne danie, jak i na skuteczną stronę. Każdy element musi być dobrze przemyślany. Nieodpowiedni składnik psuje potrawę, a źle dobrane słowa kluczowe sprawiają, że pożądani użytkownicy nie wchodzą na stronę, ponieważ jej nie widzą.

Frazy, które wpisują internauci

W związku z tym, że firma działa lokalnie, to oczywiście żadnego sensu nie miałby wybór ogólnego słowa “catering”. Dlatego we frazach kluczowych uwzględniliśmy lokalizację, dla której właściwa okazuje się oferta tej konkretnej strony internetowej. W tym przypadku to Bydgoszcz, więc za najważniejsze słowo kluczowe uznaliśmy “catering Bydgoszcz”.

Miasto liczy ponad 350 tys. ludności, więc rynek spory, ale konkurencja również. Niektóre firmy cateringowe mają ugruntowaną pozycję lokalną od lat. Wydawało się, że przebicie do TOP 10 jest mało prawdopodobne, zważywszy na ograniczone działania pozycjonujące.

Inna fraza “catering wigilijny Bydgoszcz” jest oczywiście sezonowa, ale też ją uwzględniliśmy ze względu na wysoki potencjał, podobnie jak “catering świąteczny Bydgoszcz”. Ze względu na konieczność zaistnienia w świadomości użytkowników oraz budowanie wizerunku nie mogło też zabraknąć takich fraz jak “usługi cateringowe Bydgoszcz”.

Frazy z miastem są bardzo ważne, ponieważ bezpośrednio nakierowują właściwe osoby na stronę. Wiadomo, że cateringiem w Bydgoszczy nie interesuje się raczej mieszkaniec Krakowa czy Szczecina. Natomiast na podstawie lokalizacji, odczytanej przez roboty wyszukiwarki, w wynikach wyszukiwania na topowych pozycjach pokazują się strony firm najlepiej odpowiadających ofertą na zapytania internautów na danym obszarze.

Treści, które lubią roboty wyszukiwarki i… użytkownicy

Selekcja słów kluczowych to pierwszy etap, ale same frazy nic by nie dały, gdyby nie stanowiły ważnego elementu wartościowej treści. Kluczem do sukcesu jest zatem dobra optymalizacja treści na podstawie precyzyjnie wybranych słów kluczowych.

Treści powinny być odpowiednio długie, aby nie stwarzać wrażenia wyliczanki słów kluczowych, a zarazem ciekawe i przydatne dla odbiorcy. Ważne też, aby nie dopuścić się duplikacji treści – każda podstrona musi mieć unikatowy content.

Odpowiednie nagłówki i przyjazne adresy URL

Wbrew pozorom nagłówki h1, h2, h3 nie są wyłącznie ozdobnikami tekstu, ale pełnią też ważną funkcję. Dobrze, gdy przyciągają wzrok i zaciekawiają.

Podobnie jest z adresami URL, które powinny od razu informować, jakich treści należy się spodziewać na stronie.

O jeszcze jedno zadbaliśmy – optymalne meta title i meta description, a więc znaczniki widoczne w wynikach wyszukiwania.

Efekty naszych działań – TOP 10 na kluczowe frazy!

Na koniec 2022 roku postanowiliśmy sprawdzić, jak radzi sobie strona internetowa, którą projektowaliśmy dla firmy cateringowej z Bydgoszczy.

Okazało się, że wygląda to naprawdę znakomicie. W TOP 3 znajdują się 2 frazy kluczowe, a w TOP 10 jest ich 11, w tym ta najważniejsza “catering Bydgoszcz” znajduje się na miejscu 4!

To tylko potwierdza, że Google naprawdę bardzo promuje te strony internetowe, które spełniają wymagania w zakresie contentu, ponieważ są po prostu użyteczne dla użytkowników.

Na koniec trochę danych o widoczności i pozycjach strony na dzień 22.02.2023

widoczność firmy cateringowej

pozycje firmy cateringowej

Powrót na początek