Blog.
Najnowsze WYDARZENIA!

Pozycjonowanie stron www — sprawdź wszystkie najważniejsze informacje o tym procesie, korzyściach, działaniu i funkcjonowaniu promowania stron w Google!

Dodane przez: Michał | dnia 10.05.2021 | Tagi: pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem optymalizacji i dostosowania naszej strony internetowej dla wyszukiwarki Google. Proces ten jest długotrwały i złożony, a jego zadaniem jest dostosowanie witryny do Google w taki sposób, aby strona www była pozytywnie oceniana przez Google i pojawiała się na wysokich miejscach w wyszukiwarce przy wyszukiwaniu konkretnych haseł. Pozycjonowanie jest też procesem świadomym oraz znanym w dużej części. Istnieją jednak nadal pewne obszary, które są tajemnicą Google i nie do końca znamy jego cały charakter.

Pozycjonowanie stron www ma bardzo wiele plusów i jest jedną z głównych strategii marketingu internetowego. Pozycjonować możemy każdy typ strony internetowej niezależnie od tego w jakiej technologii została wykonana, jakiej jest wielkości lub o jakiej jest tematyce. Teoretycznie pozycjonować strony internetowe możemy samodzielnie i za darmo. W praktyce wymaga to jednak sporej wiedzy technicznej, której najczęściej nie posiadamy.

Pozycjonowanie stron internetowych zakłada wybranie fraz i słów kluczowych, pod którymi chcemy być widoczni w wyszukiwarce Google, a następnie pod nie zoptymalizowanie samej strony internetowej. Jest to najważniejszy elementem pozycjonowania, gdyż to właśnie od niego będzie zależało kiedy nasza strona www będzie wyświetlała się w organicznych wynikach wyszukiwania.
rodzaje pozycjonowania

Rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych dzieli się na kilka typów. Nie wiedziałeś o tym? Miałeś prawo! Przeważnie mówiąc o pozycjonowaniu mamy na myśli pozycjonowanie standardowe — te najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane. Pozycjonowanie standardowe zakłada wybranie kilku najpopularniejszych słów kluczowych w danej kategorii tematycznej i promowanie pod nie witryny w wyszukiwarce Google. Na te słowa kluczowe kładzie się największy nacisk na tle innych fraz zamieszczanych na stronie. Pozycjonowanie standardowe daje możliwość pozyskiwania największej ilości ruchu organicznego, ale posiada też największą konkurujące w danej branży pod kątem popularności haseł. Z jednej strony pozwala zatem pozyskiwać najwięcej ruchu, ale z drugiej najtrudniej pozycjonuje się witryny w ten sposób.

Pozycjonowanie szerokie to drugi typ pozycjonowania. Jest to sposób alternatywny do pozycjonowania standardowego. Zakłada on promowanie witryny w wyszukiwarce Google pod bardzo dużą liczbę haseł np. kilkaset lub kilka tysięcy. W tej wersji pozycjonowana strona jest promowana równorzędnie pod bardzo dużą liczbę słów kluczowych bez faworyzowania żadnych konkretnych. Najczęściej są to hasła mniej popularne lub bardziej szczegółowe. Pozycjonowanie szerokie zakłada zatem pozyskanie małego ruchu internetowego z wielu mało popularnych haseł, aby w efekcie uzyskać podobną lub nawet większą liczbę użytkowników z Google niż przy pozycjonowaniu standardowym. Ten typ pozycjonowania wykorzystuje się w branżach z dużą konkurencja kiedy nie mamy szans na wybicie się na czołowe lokaty lub wymaga to bardzo dużych nakładów finansowych.

Pozycjonowanie lokalne to kolejny typ pozycjonowania. Jest to promowanie witryny internetowej pod najpopularniejszymi hasłami tematycznymi w Google, ale jedynie w kontekście lokalnym. Strona www ma zatem pojawiać się po wpisaniu danego hasła w Google jedynie użytkownikom danego regionu lub miasta albo ma pojawiać się gdy wyszukanie zawiera nazwę miejscowości. Pozycjonowanie lokalne wdraża się gdy prowadzimy biznesy lokalne lub chcemy dotrzeć z ofertą do danej grupy odbiorców z danego miasta. Opiera się ono o standardowe działania optymalizacyjne i pozycjonujące, ale zawiera też pulę działań, które mają powiązywać witrynę z danym adresem lokalnym takie jak np. używanie na stronie fraz lokalnych i nazw miast, linkowanie zewnętrzne z lokalnych serwisów czy pozwiązywanie witryn z wizytówką na Google Maps i lokalnymi danymi NAP w sieci.

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne i wyszukiwanie głosowe to kolejne dwa typy pozycjonowania. Ich zadaniem jest dostosowanie witryny do wyszukiwarki Google w ten sposób, aby pojawiała się ona priorytetowo w wynikach gdy dane zapytanie pochodzi z urządzeń małoekranowych lub zostało zadane przez usługę Google Voice Search. Zachowanie takie bazuje na pozycjonowaniu standardowym, ale obejmuje szczególną optymalizację strony pod kątem urządzeń mobilnych czy usługi wyszukiwania głosowego. Wykorzystuje się je jako uzupełnienie standardowego pozycjonowania w celu uzyskania większej ilości ruchu lub gdy skupiamy się głównie na takim pozyskiwaniu ruchu np. w kategoriach niezwykle popularnych, gdzie nie mamy szansy na przebicie się na wysokie pozycje standardowo.
dlaczego pozycjonowanie jest ważne

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważnym procesem, który powinien wdrażać każdy właściciel strony www. Samodzielne stworzenie i opublikowanie serwisu w sieci nie gwarantuje pojawienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google pod danymi hasłami, które nas interesują. Wymaga to skomplikowanego dostosowania strony pod wieloma kątami i zazwyczaj tylko takie witryny pojawiają się na wysokich pozycjach, pozyskując ruch z wyszukiwarki. Wyszukiwarka Google regularnie przeszukuje Internet i sprawdza witryny internetowe, oceniając je pod kątem nawet kilkuset parametrów, co nazywamy indeksowaniem a następnie tworzy indeks z ocenami witryn na swoich serwerach i wyświetla najlepiej oceniane witryny gdy użytkownik szuka danego hasła. Pozycjonowanie jest zatem procesem, który dostosowuje stronę www pod kątem ocenianych elementów i sprawia, że nasza strona jest lepiej postrzegana przez Google, a w konsekwencji wyświetlana na początku listy wyników wyszukiwania a nie na jej końcu.

Jakie korzyści daje?

Pozycjonowanie stron internetowych daje wiele korzyści. Zastanawiasz się często czy wydanie środków na pozycjonowanie ma sens i czy w ogóle, warto zlecać prace pozycjonujące agencji SEO? Zdecydowanie tak! Wydatki poczynione na pozycjonowanie są inwestycja, która zwraca się, a często zwraca się wielokrotnie w postaci benefitów które przedstawimy poniżej.

Pierwszym powodem dla którego warto pozycjonować strony internetowe, jest możliwość zarobienia konkretnych zysków. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google oznacza duże zainteresowanie witryną, gdyż to maleje wraz ze spadkiem pozycji. Im zatem będziemy na wyższej pozycji w danej kategorii tematycznej pod konkretnymi frazami, na tym większy ruch organiczny będziemy mogli liczyć. To przekłada się na większą sprzedaż czy pozyskiwanie większej liczby odbiorców. W ten sposób możemy zarabiać spore sumy pieniędzy, prowadząc np. sklep internetowy.

Pozycjonowanie to również dobry sposób promocji pod kątem długofalowych działań. Jest on ekonomiczny, gdyż koszty pozyskania klientów są dużo niższe niż przy reklamie w systemach np. Google Ads czy Facebook Ads oraz w porównaniu z innymi sposobami promocji. Raz wypozycjonowana strona www nie wymaga już tak dużych nakładów, a inwestując w witrynę, inwestujemy w stały sposób pozyskiwania klientów. Nasza widoczna w sieci strona www będzie przez długi czas pozyskiwała dla nas ruch, a pozycjonowanie jest doskonałym sposobem promocji w sieci jeśli chcemy promować się stabilnie i długotrwale.

Samo zlecenie pozycjonowania jest proste i możemy zrobić to nie znając się tym procesie. Bardzo prosto możemy zlecić wykonanie takiej usługi agencji SEO, przekazując jedynie dostęp do witryny internetowej.

Wypozycjonowana na wysokie pozycje w Google strona internetowa to również renoma i możliwość budowania pozytywnego wizerunku marki. Jeśli nasza strona www będzie znajdowała się na czołowych lokatach w wynikach wyszukiwania Google, odbiorcy będą oceniali naszą markę profesjonalnie i będą odbierali ją jako lidera branżowego. Użytkownicy ufają poleceniom Google i jeśli ona poleca na pierwszych pozycjach daną witrynę, kierują się jej wskazaniem i również z założenia jej ufają.
jak długo trwa pozycjonowanie

Jak długo trwa pozycjonowanie i co wpływa na długość?

Bardzo ważnym pytaniem, które zapewne zadajesz sobie rozważając pozycjonowanie jest to, ile trwa pozycjonowanie strony www. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż pozycjonowanie jest procesem skomplikowanym i nieprzewidywalnym. Na czas pozycjonowania wpływ mają takie czynniki jak obecny stan witryny, cel jaki chcemy osiągnąć, budżet jakim dysponujemy, kompetencje agencji SEO, dobranie słów kluczowych i kategorii pod które pozycjonujemy stronę czy intensywność działań. Ogólnie przyjmuje się że pozycjonowanie strony pod frazy mało popularne i średnio popularne zajmie do ok. 3 miesięcy i 6 miesięcy, a pod frazy najbardziej popularne nawet do roku czasu. Okres ten może skrócić się nawet o połowę jeśli pozycjonujemy stronę w mało popularnych kategoriach tematycznych.

Jak pozycjonuje się strony www?

Pozycjonowanie stron www dzieli się na działania on site i off site czyli optymalizację witryny oraz działania pozycjonuje poza witryną internetową. Ogólnie istnieje ok. kilkaset czynności, które wykonuje się w celu pozycjonowania strony internetowej, ale kilka z nich jest najważniejszych. Działaniami na stronie www, które wykonuje się, są np. usprawnienie kodu HTML i uproszczenie szkieletu witryny, przyspieszenie wczytywania się i działania strony, analiza i dobór słów kluczowych, ustawianie odpowiednich opisów oraz tytułów podstron, stworzenie odpowiedniej struktury podstron, stworzenie linkowania wewnętrznego czy dodawanie tekstów SEO i contentu na stronę. Do działań off site wykonywanych poza stroną www zaliczamy link building czyli pozyskiwanie linków zwrotnych polegające na umieszczaniu w sieci odnośników do naszej witryny które mają ułatwiać indeksowanie i podnosić popularność witryny w oczach Google, pozwiązywanie strony www z wizytówką Google Moja Firma na Google Maps mające uwiarygodnić witrynę czy sprowadzanie ruchu na stronę mającego wspomagać pozycjonowanie.

Jesteś zainteresowany taką usługą? Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron!

Powrót na początek