Blog.
Najnowsze WYDARZENIA!

Domena – co to, po co, co daje firmie…

Współczesny świat reklamy

W dzisiejszym świecie reklama jest niezbędnym elementem biznesu. Nawet najstarsze i najbardziej szanowane firmy, które z pewną nieufnością podchodziły do reklamy, uważając, że skoro zbudowały przez dziesiątki lat taką markę, to nie trzeba jej dodatkowo reklamować, obecnie prowadzą potężne kampanie. Cel: byle tylko wciąż istnieć na rynku. Mimo pozornej obojętności na reklamę, klienci doskonale kojarzą reklamowane marki i produkty, masowo je kupując. Nie inaczej jest w internecie, który jest obecnie najskuteczniejszym medium reklamowym.

Reklamy internetowe trafiają przede wszystkim do ludzi młodych. Obecnie z internetu korzysta systematycznie ponad osiemdziesiąt procent społeczeństwa, więc grupa docelowa jest potężna. Poza tym internet ma jedną zdecydowaną przewagę nad innymi formami reklamy: stosunkowo łatwo można wydzielić sektor rynku, a następnie zaprezentować takie treści i przekaz, który zainteresuje konkretnego klienta.

Najlepsza forma reklamy?

Reklama w internecie przybiera najróżniejsze formy. Jedną z najpopularniejszych jest strona internetowa. Jest ona reklamą samą w sobie, bo stanowi podstawowe źródło informacji o danej firmie. Wykonana profesjonalnie, intuicyjna, przyjazna dla użytkownika, atrakcyjna graficznie i działająca płynnie na różnych urządzeniach mobilnych jest najlepszą wizytówką firmy, a także nieocenionym źródłem informacji. Jeśli strona danej firmy jest dobrze przygotowana, to skłania użytkowników do częstego jej odwiedzania. Oczywiście, żeby tak było, spełnionych powinno być kilka czynników. Przede wszystkim treści powinny być aktualne, ciekawe i unikatowe, to znaczy przygotowane dla konkretnej firmy.
Użytkowników warto zainteresować stroną, której wyróżnikiem jest jakość, a także wartościowe i merytoryczne teksty. Istotna jest też interakcja z innymi użytkownikami. Dobrym pomysłem są blogi firmowe, fora dyskusyjne. To forma wymiany opinii, rozmów, dzielenia się informacjami i poglądami. Tego typu reklama jest najlepszą wizytówką firmy, ale tylko wtedy, kiedy jest przygotowana rzetelnie, z zachowaniem wszystkich uniwersalnych zasad tworzenia tego typu form.

copywriter pisze na laptopie, tworzy strony internetowe, domeny

Domena – po co, na co?

Jednym z najważniejszych elementów wizerunkowych firmy, stanowiących podstawowy element reklamy jest domena, czyli adres internetowy firmy. Każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć na stworzeniu właściwej marki, odpowiedniego wizerunku firmy. Podstawowym krokiem jest domena, czyli adres internetowy firmy. To pierwszy element, z którym styka się potencjalny klient. Jeśli będzie odpowiednio dobrany, kojarzący się pozytywnie z branżą, to jest podstawowym elementem późniejszego sukcesu. Z tego powodu warto skonsultować się ze specjalistami, którzy mają doświadczenie i wiedzę umożliwiającą budowanie wizerunku na mocnych i stabilnych fundamentach. Wybór domeny to rzecz trudna i wymagająca kreatywnego podejścia do zagadnienia. Warto powierzyć ją profesjonalistom, dla których nie ma żadnych ograniczeń. Czasami przedsiębiorcy wydaje się, że posiadając dobry produkt nie musi się koncentrować na innych elementach. Przecież i tak odniesie sukces, bo oferuje coś dobrego, solidnego. To błąd! Diament też wymaga oszlifowania i właściwego wyeksponowania. Właściwa domena daje możliwość zalśnienia pełnym blaskiem. Warto w tym segmencie zaufać profesjonalistom i skorzystać z ich usług. Wybór domeny, która przyciągnie klientów jest nie lada wyzwaniem, ale warto je podjąć z osobami, która znają swoją branżę i wiedzą, jakie podjąć środki, by osiągnąć sukces.

Co daje firmie dobra, zarejestrowana domena?

Przede wszystkim jest początkiem budowania marki. Jest jej wizytówką. Firma, która chce trwale zaistnieć na rynku, budować swoją pozycję nie tylko poprzez dobrą usługę lub tworzenie produktu, ale i reklamę, musi zainwestować w stosowny wizerunek. Domena jest pierwszym, ale jakże ważnym krokiem. Nad dobraniem właściwej domeny pracuje wyspecjalizowany zespół, który doskonale zna tendencje rynku i wie, co zrobić, by zaistnieć w pamięci klienta. To swoista wizytówka firmy, której zadaniem jest tworzenie marki. Wokół domeny można stworzyć aktywną grupę na portalach społecznościowych lub ciekawy blog, który będzie nie tylko źródłem informacji, ale wizerunkowym wsparciem firmy. Dobra strona internetowa nie może być stworzona raz na zawsze. Powinna się zmieniać, ewaluować. Stały klient powinien otrzymywać wciąż nowe informacje. Trzeba go ustawicznie zaskakiwać pozytywnie czy proponować nowości. Dobra domena pomaga oczywiście zdobywać nowych klientów, nawiązywać nowe relacje biznesowe. Pozwala budować odpowiednie zaplecze. Dzięki domenie odpowiednio dobranej, dobrej stronie internetowej firma nie jest jedną  z wielu na rynku, ale przedsiębiorstwem, które zabiega o klienta, proponuje nowoczesne rozwiązania, dąży do stworzenia silnej marki.

Budowa domeny

Domena, adres internetowy, jest zbudowana według określonych zasad. Na początku jest nazwa właściwa, która jest najważniejszym elementem domeny. Potem następuje tzw. rozszerzenie. Każda domena jest niepowtarzalna i jedyna na świecie. Po jej wpisaniu jesteśmy kierowani na jedną, konkretną stronę. Adresy się nie powtarzają. Na szczycie hierarchii znajdują się domeny najwyższego rzędu. Można je podzielić na dwie grupy. Pierwsze, to tzw. domeny funkcjonalne, które mają informować o rodzaju działalności danej witryny. I tak rozszerzenie .com informuje, że mamy do czynienia z firmami komercyjnymi, .edu przekazuje informację, że jest to domena związana z edukacją, .org przypisana jest stowarzyszeniom i organizacjom pożytku publicznego, a .biz to domena dedykowana przede wszystkim biznesowi. Drugie to domeny narodowe (zawsze dwa znaki), przekazujące informacje o nazwie państwa lub terytoriach zależnych. Domeny drugiego poziomu poprzedzają od kropki domeny poziomu pierwszego. Mogą odnosić się do państwa, regionu, miasta, następnie firm, a nawet osób prywatnych. Oczywiście domeny można rozwijać dalej do poziomu trzeciego lub czwartego. Najważniejsze jest jednak byśmy pamiętali, że właściwy dobór domeny może zadecydować o sukcesie lub porażce naszej firmy.

Rejestracja domeny

Domenę w dobrej cenie można szybko i łatwo zarejestrować na tej stronie.

Tagi: domena
Powrót na początek